Mantorps Travshop AB (556353-1374) levererar bara inom Sverige. För att handla hos oss måste du vara myndig.
Alla priser inkluderar 25% moms. Öppet köp i 7 dagar på hel och ren produkt.
Leverans
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning. Varor som ej finns i lager kommer vi kontakta dig då leveranstid kan komma att bli längre. Varorna levereras med brev eller postpaket. Postpaket ligger kvar på ditt postkontor (utlämningsställe) i 10 dagar, eller enligt lokalt ombuds regler.
Vid order över 500 kr är det fraktfritt.
Transportskador vid köp av foder
Det är viktigt att du kontrollerar hela pallen/paketet för yttre synliga skador när du tar emot varorna. Gör chauffören uppmärksam på dessa skador och ser till att hen skriver ”Med förbehåll” och tar bilder på skadan innan du skriver på. Vid tillfällen där godset är helt förstörd kan du neka till att ta emot pallen helt, pallen går då i retur till oss. OBS! Vi tar inte emot reklamationer för skadat gods där man inte har meddelat chauffören att godset var skadat innan man skriv under, samt anmält skadan till oss inom 2 dagar. Anmäl skadan direkt till Mantorps Travshop AB, kundtjanst@mantorpstravshop.se efter att du har tagit emot varorna.
Betalning
Vi använder Klarna Checkout som betallösning, se Klarna villkor nedan. När köpet görs (betalas) på distans är det ett distansköp men om varan betalas i butik är det inte ett distansköp. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.
Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du Klarnas användarvillkor och användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i Klarnas villkor som du kan läsa https://www.klarna.com/se/smoooth/.
Retur
Full returrätt gäller inom fjorton dagar från det att du mottagit varan. Kort sagt gäller helt nöjd eller pengarna tillbaka! Du får dina pengar tillbaka via Klarna eller Swish beroende på vad du valde för betalningsmetod. Varan som returneras ska givetvis vara oanvänd och i orginalförpackning.
Vid retur står kunden för fraktkostnaden. Det finns en retursedel att köpa om man så vill. Vid de tillfällen man önskar returnera en rabatterad där texten "ingen returrätt" finns så står kunden själv för hela frakten i retur till oss. Då skickas paketet till: Mantorps Travshop AB, Stålarpsvägen 2, 595 58 Mantorp.
Vid retur av varor så att totalsumman av varor som beställts hamnar under 500 kr dras det av en fraktkostnad på 49 kr (om det inte betalades för frakt i originalbeställningen).
Outlöst paket
Försändelser med leverans till ombud kommer att ligga kvar hos ombudet i 7 till 14 dagar från och med då att paketet anlänt (lokala regler hos ombudet gäller). Om du inte hämtar ut din försändelse inom dessa dagar kommer paketet att gå i retur till Mantorps Travshop AB, och DHL kommer debitera oss en avgift för detta. Vi förbehåller oss därför rätten att enligt 41§ KKL debitera dig kostnaderna för returfrakt och expedition. Du kommer att debiteras en minimiavgift på 300 kr vid outlöst paket.
Kunden ansvarar för att adressuppgifter och kontaktinformation stämmer. Vid förändring eller fel av uppgifter erhåller vi oss rätten att debitera 300 kr per korrigering.
Reklamation
Reklamation av defekt vara ska ske så fort felet upptäcks. Kontakta oss för att få mer information om hur problemet ska lösas. Ersättningsvara eller reparerad vara skickas så snart vi mottagit reklamationen.
Specialordrar och foder
Specialordrar vilket innefattar foder och andra kundanpassade ordrar kan inte returneras. Ångerrätt: Ångerrätt av foder gäller tills det att ordern är utskriven och packad.